Vi använder cookies för att förbättra din användarupplevelse. Du kan läsa mer om hur vi använder cookies här. Kanal 10 Media AB policy kring cookies.
 
Inga varor i kundvagnen.
Start / Kundservice / Köpvillkor

Köpvillkor

 

1. Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när Kanal 10 Förlag bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse genereras automatiskt. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Kanal 10 Förlag har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år.
Kanal 10 Förlag förbehåller sig rätten att godkänna alla köp.

2. Pris
I priserna ingår moms med 6 % för böcker och biblar, och 25 % för övriga produkter. Observera att momsen alltid redovisas separat i kassan, trots att den ingår i priset. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som Kanal 10 Förlag inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade fraktkostnader, råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms.

3. Frakt
En frakt- & expeditionsavgift tillkommer på priset, enligt listan nedan:
     Inom Sverige:
     + 44 kr (41,51 kr ex. moms) för paket upp till 2 kg.
     + 89 kr (83,96 kr ex. moms) för paket på 2 kg eller mer.

     Utanför Sverige:
     + 210 kr (198,11 kr ex. moms) för paket upp till 2 kg.
     + 420 kr (396,23 kr ex. moms) för paket på 2 kg eller mer.


4. Betalningsvillkor

4.1 Faktura
Vid betalning via faktura skickas fakturan ut av Kanal 10 Förlag AB. Fakturans betalningsvillkor är 20 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. 

4.2 Mondido - Kortbetalning
Du betalar varorna innan de skickas. Följ instruktionerna när du checkar ut din varukorg.
                 
4.3 Outlösta försändelser/paket
För försändelser/paket som inte löses ut förbehåller sig Kanal 10 Förlag rätten att debitera kunden kostnaderna för returfrakt och en hanteringskostnad på 300 kr.

4.4 Rabatter
Endast rabattkoder från Kanal 10 förlag är giltiga.
OBSERVERA att samtliga rabattkoder MÅSTE aktiveras i kassan för att gälla (skriv in och klicka på Tillämpa). Efterkorrigeringar av rabattkoder kan tyvärr inte göras. 

5. Leveranser
Varor som finns i lager skickas normalt inom 2-5 arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning.
Paketen levereras av Postnord eller DHL.

6. Leveransförseningar
Ibland uppstår leveransförseningar utom vår kontroll. Det kan t.ex. ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden.

7. Transportrisken
Tillsammans med våra fraktpartners står vi för transportrisken dvs. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

8. Skadat gods
När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta till ditt postcenter eller direkt till transportören. Spara alltid den bekräftelse du får på att ditt gods är skadat. Vi är tacksamma om du meddelar oss snarast om det inträffar. Dock senast inom en vecka. 

Postadress:
Kanal 10 Förlag 
Box 152
343 22 Älmhult
Tfn: 0476-50 20 60
E-post: order@kanal10forlag.se

9. Ångerrätt
Enligt Distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Vid utnyttjande av Ångerrätt betalar kunden för frakten. Ångerrätt gäller inte då varor inte kan återlämnas i omonterat, obrukat och oskadat skick. Gäller heller inte klippt metervara. Om du får hem en vara som är felaktig eller felexpedierad, betalar vi givetvis returfrakten. Kontakta oss så kommer vi överens om hur ersättning för returen ska betalas till dig.

10. Reklamationer
Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt skall du kontakta oss via e-post eller telefon inom en vecka. Vi har telefontid mellan kl 10-16 må-fre. Spara alltid emballage, originalkartong och betalningsbekräftelsen. Om du ska skicka tillbaka en skadad vara till oss gör du det enklast i det emballage och förpackning som den skickades ut i. Kanal 10 Förlag följer konsumentköplagen vilket innebär 36 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans. Detta gäller inte i de fall då vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Vanligt slitage ersätts ej.

11. Återbetalningar
Återbetalningar sker till ditt bankkonto eller det sätt som kunden föreslår. Återbetalningen sker inom 5 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.

12. Reservationer
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.

13. Force Majeur
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen mm. Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.


http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/